Hoe internet verandert waarop we tickets kopen

Vroeger was het kopen van concertkaartjes zo ongecompliceerd. Telkens als mijn favoriete bands een fooi gaven in het stadhuis van Newcastle, ging ik met honderden andere ijskoude fans voor de kassa in de rij staan ​​in de hoop dat ik niet te laat was om een ​​paar kaartjes te bemachtigen. Ik herinner me zelfs dat ik mijn concertmaagdelijkheid verloor – het was Ten Years After, een band die daadwerkelijk in Woodstock had gespeeld, wat ze natuurlijk supercool maakte in het midden van de jaren ’70. Ik stel voor dat je ze op YouTube bekijkt, vooral als je een beetje een voorliefde hebt voor de verloren kunst van de tien minuten durende gitaarsolo!

Doorverwijzing naar websites

Er is zoveel veranderd sinds die tijd, en dan heb ik het niet alleen over de muziek. Tegenwoordig haalt vrijwel niemand een kaartje bij een theaterkassa, aangezien de komst van internet het landschap van de kaartverkoop voor concerten onherroepelijk heeft veranderd. Ja, we kunnen nog steeds de advertenties voor concerten zien in onze lokale kranten en in de muziekpers, maar ze verwijzen ons nu naar een overvloed aan websites en ticketbureaus, zonder ons zelfs maar te vertellen hoeveel de tickets gaan kosten. Je kunt nu dus heel eenvoudig je tickets online kopen en tickets verkopen.

Enerzijds zijn tickets nu met een muisklik beschikbaar, maar paradoxaal genoeg is het nu moeilijker dan ooit om die tickets te bemachtigen die we echt willen kopen. Laten we eerlijk zijn, de populairste concert- en festivaltickets zijn meestal binnen enkele uren uitverkocht, dus velen van ons hebben zich tot de ticketuitwisseling gewend om de tickets te bemachtigen die we willen en nergens anders kunnen krijgen. Maar het probleem met deze beurzen is dat hun tarieven veel hoger zijn dan die van de reguliere ticketbureaus, en we hebben allemaal een sluipend vermoeden dat concertpromotors beurzen gebruiken om de prijzen van hun tickets kunstmatig op te drijven.

Maar niet alle ticketuitwisselingen zijn hetzelfde en de bovengenoemde kritiek is niet over de hele linie van toepassing. Als u rondkijkt, vindt u sites waar de kosten redelijk zijn en er geen verborgen extra’s zijn zoals verplichte verzekeringen of exorbitante verzendkosten. In feite zul je ontdekken dat de meeste verkopers echte fans zijn met extra kaartjes om te verkopen, en de meeste kopers zijn echte fans zoals jij en ik.

Geen lange rijen meer

Mijn advies is dat je de veranderingen moet omarmen die het wereldwijde web heeft teweeggebracht met betrekking tot de verkoop van concertkaarten. Je hoeft tenslotte niet langer in de rij te staan ​​om je tickets te kopen – wat geen slechte zaak kan zijn; en als u een paar minuten de tijd neemt om online rond te neuzen, zult u zeker een gerenommeerde verkoper vinden die de juiste tickets tegen de juiste prijzen aanbiedt. En als je dat eenmaal hebt gedaan, hoef je alleen nog maar te genieten van de show!